“Mijn eerste gitaar bouwde ik in de schuur van m’n ouders. Van een stuk hout knutselde ik met bijeen geraapt timmergereedschap een instrument in elkaar dat weliswaar handmade was, maar daarmee nog niet per se een collectors item. Vijf jaar lang bouwde ik stug door, tot ik in 2003 besloot les te nemen bij gerenommeerde gitaarbouwers in Engeland en Amerika. Wat volgde, was een stage bij de Galloup school of guitar making in Amerika en in 2009 een aanstelling als gitaarbouwer bij Patrick James Eggle in Engeland, waar ik tot begin 2013 gitaren bouwde voor gitaristen als Frank Turner, Dave Hill (Slade) en Gareth Pearson. Inmiddels weet ik hoe een gitaar in elkaar steekt, hoe kammetjes het best worden geveild en fretjes gevlakt,maar ook hoe de energie van een stuk hout effect kan hebben op de klank. Die kennis deel ik sinds begin 2013 vol enthousiasme in mijn eigen Dutch school of guitar making, met iedereen die, net als ik vijftien jaar geleden, gefascineerd is door gitaren en zijn of haar instrument zelf wil (leren) bouwen.”
“Frank de Haan worked at the Patrick James Eggle workshops in Shropshire, England from the end of 2009 till the beginning of 2013. Frank was responsible for most of our neck production, including hand carving, inlays, fretting, sanding and fitting to the body.He also worked extensively on final trim and preparation for the spray booth. During this time, Frank’s work was of consistent high quality. Along with working on our individual client’s requirements, he was also involved in the production of guitars for artists such as Jake Bugg, Frank Turner and Benji Kirkpatrick. We were very sorry to see Frank leave England, however we wish him much luck in his future career as a Luthier and with his own workshop in Netherlands.”
“Frank de Haan worked at the Patrick James Eggle workshops in Shropshire, England from the end of 2009 till the beginning of 2013. Frank was responsible for most of our neck production, including hand carving, inlays, fretting, sanding and fitting to the body.He also worked extensively on final trim and preparation for the spray booth. During this time, Frank’s work was of consistent high quality. Along with working on our individual client’s requirements, he was also involved in the production of guitars for artists such as Jake Bugg, Frank Turner and Benji Kirkpatrick. We were very sorry to see Frank leave England, however we wish him much luck in his future career as a Luthier and with his own workshop in Netherlands.”

